周董家小聚 040.jpg 

Domaine Meo-Camuzet Clos de Vougeot 2002

 

以下來自酒廠網站的介紹:

2002 A great classic year

A providential north wind brought us maturity and acidity, and gave us fresh, concentrated and intense wines. However, their structure can be felt, and this vintage is more destined for keeping. The analysis of the wines is almost identical to 99, but this vintage is marked by the structure, with a touch of acidity which tends to pinch at the finish. The integration is gradually occurring and this vintage is very promising. It should be kept, even if the Clos de Vougeot and the Nuits Boudots are offering us some fine tastings.

Tasting

Is this a wine which expresses the Cistercian rigour which gave birth to it? No, its image is rather that of a refined gentleman: the grapes mature early here, but still give wines of great finesse, with a lace-like texture, which lines the palate, with superb length.

Keeping

The inherent complexity of a 'grand cru' can be felt fairly quickly, it is an easy wine to approach. A wine which can be drunk young, but which sometimes surprises us with its longevity.

Maturing

This wine reacts well to new casks, particularly to Tronçais oak. It quickly expresses the style of the vintage but needs to be matured in a way that will bring out its depth.

Vinification

Clos Vougeot is a wine which is always mature, and its texture will always show finesse. Its vinification will aim for more extraction than average (by breaking up the cap, for example) in order to obtain a little more length.

Vines

The work of the roots is immense, as they must go very deep to find what they need. How far down do they go, the vines planted in 1920, representing about one third of the vineyard plot? Another third have reached adulthood, as the vines were planted in the 1960s, the rest being 20 to 30 years old.

Surface area, situation & orientation

We are lucky to be situated at the top of the appellation, at the foot of the 'château'. These vines see more visitors than any others in the 'Clos'! The soil of this vast plot (nearly 7.5 acres), in one piece, has a well-balanced structure, but is not very deep (16 inches of topsoil); here the roots must work their way down through the cracks in the rocks.

 

俏妞兒的碎碎念:

這天真是幸福呢 這樣的小小聚會是我最喜歡的 最沒有壓力的 能遇到大家 在我的生活中真的是很不可思議的一件事 而我也真的很珍惜大家

這瓶MEO的出現 我一切都懂了 我們也好久沒像這陣子這麼幸福了

 Vougeot園是我覺得最像老爺的 當晚執行長極力說年份太早 在應該開跟不應該開之間 掙扎了許久

02年當晚給我的感覺 一開瓶很像前一陣子的老爺 不說話 不回應 像石頭一樣 倒進醒酒瓶的方式 像是我們前一陣子的磨合 畢竟我們也已經超過五年的時間 經歷了一些開心 幸福 爭吵 傷心 欺騙的日子 好不容易又回到了現在 該說的 不該說的 我們也都經歷過 就像這逐漸在醒酒的過程一樣 往後或許我們也該更放開的與彼此相處了

曾經我懷疑老爺真的跟MEO像嘛 懷疑是我把老爺想得太完美 這瓶根本還不應該提早開瓶的好年份 或許是老爺想告訴我 "我願意把最好的一面告訴妳 雖然還太早 但是妳會懂 會記得"

 

等了一陣子才開始慢慢醒開的Vougeot 香氣跟酒體的結構也開始慢慢的朝之前對Vougeot得映像了 雖然達不到顛峰 但是他特有的森林系香氣我感受到了 什麼是森林系香氣呢 就是結合了霧氣 土壤 潮濕 草本 各類莓果 菌類等等的味道

玫瑰是我最常拿來形容Vougeot的 當晚我還沒感受到玫瑰 這提醒了我還需要時間 也需要給我們彼此時間 

 

我不是一個會往回頭路走的人 相對的過去發生的事情我大多也不是會太過去在意 我相信老爺也是一樣 現在的我們在自己各自的領域裡 必須更上一層樓 我已經停留下來太久了 我要更進步 我要爬得更高 

 

我懂 在這一瓶還在慢慢醒開的Vougeot裡 我們不需要承諾 因為我們早已在彼此的心裡告訴了自己 在等待的未來裡 即使未來跟自己想的不一樣 都不會離開對方  而且我相信在等待Vougeot達到巔峰的未來 我們最後都會嚐到她最甜美的時刻

 

 

 

未成年請勿飲酒

arrow
arrow
    全站熱搜

    joancat1982 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()